e-dixgal

Publicar un vídeo en Moodle

En moitas ocasións é o propio docente quen graba un vídeo dunha actividade ou experiencia. O primeiro que debe de facer é diminuír o peso do vídeo para que teña un tamaño apropiado para a publicación web, e a súa vez para que non supoña moito consumo de datos aos usuarios. Aínda que existen moitas maneiras de baixar o peso, é dicir os megabytes dun vídeo, deixo por aquí o método que emprego eu.

 

1. HandBrake

En Source escollemos o vídeo que desexamos baixarlle o tamaño

source.png

Na pestana Summary indícanos as dimensión que ten o vídeo. Neste exemplo ten 1920*1080 px. Pero ocupa 160 mb. Deberemos de baixarlle o tamaño, basicamente para non arruinarlle o ancho ancho de banda aos usuario que queiran visualizalo.

Pinchamos en Picture

picture.png

En Storage Geometry, baixamoslle o tamaño ata o desexado. Con un width de 512 mantén unha visualización moi boa. Ao ir baixando o ancho, automaticamente xa adapta o alto (height). Tamén deberemos definir o nome do ficheiro e o cartafol de saída. Fixámonos que o Handbrake cambia a extensión a m4v.

novasdimensions.png

Finalmente clic en Start, para que faga a conversión de tamaño. O novo tamaño do vídeo é de 33.4 Mb. Procedemos agora co ffmulticonverter a convertilo nun ficheiro mp4

2. ffmulticonverter

Empregaremos este software para convertir a extensión m4v a mp4. Se non o temos instalado, podémolo facer coa seguinte instrución:

su root

apt install ffmulticonverter

Engadimos o ficheiro que nos gardou o Handbrake. Clic en Engadir. En converter, escollemos a extensión mp4. Eliximos o cartafol de saída. Finalmente clic en Converter.

ffmulti.png

Con este software poderíamos evitar empregar o Handbrake, pois pinchado en Máis podemos observar que podemos cambiarlle o tamaño directamente. Sen embargo entendo que é máis sinxelo co Handbrake.

O tamaño final deste vídeo exemplo é de 13.2 Mb, tamaño máis razonable.

3. Publicalo en Moodle

Agora, unha vez que o docente ten o vídeo co tamaño axeitado, debe de crear unha nova páxina na cal inserilo. Vexamos o proceso:

a. Crear páxina

b. Xuntar o ficheiro de vídeo como arquivo incrustado

Enviar ficheiro: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipbainas/system/files/colega.mp4

c. Clic en engadir vídeo

Procurar o ficheiro incrustado, e seleccionar

d. clic en gardar e mostrar

Tarefas para o alumnado no EVA Edixgal

ies brion.jpg

 

SESIÓN Nº1

1. Accedemos ao entorno de formación cos credenciais de profesor. Creación dunha materia. Inserir, quitar e ordenar libros.

P1_LIBROS

2. Xuntar recursos propios: pdf e vídeos de youtube.

P2_PDF E VÍDEOS

3. As tarefas

TITORIAL TAREFAS

P3_PDF

P4_LECTURA

P5_INVESTIGACIÓN

 

SESIÓN Nº2

3. As tarefas (continuación)

P6_PRESENTACIÓN

P7_FREEMIND

4. Planificación temporal das entregas de traballos. Taboleiro e foros.

P8_PLANIFICACIÓN

5. Libros de texto

EDITORIAL PLANETA

EDITORIAL PLANETA - CREAR UNIDADES NOVAS

EDITORIAL NETEX

EDITORIAL PEARSON - INGLÉS

6. Copia de seguridade do curso

P9_COPIA DE SEGURIDADE

7. Avaliación

AVALIACIÓN EN EDIXGAL

8. O recurso do Blog de Aula. Agueiro.

CREAR UN PORTAFOLIO

Exemplos:

Mbot: https://agueiro.xunta.gal/view/view.php?t=SPwM1K8N7nOhTpGcRmr3

Electricidade: https://agueiro.xunta.gal/view/view.php?t=EbRMDqzukyZtWKpV89wv

 

 

Sesión 3. PFPP Edixgal IES de Brión

 

brion

 

1. Creación e publicación de contidos estáticos coa ferramenta de autor.

http://atio.es/eva/sesion5/contidos_estaticos.pdf

Práctica:

1. Que é GNU?: https://www.gnu.org/home.es.html

2. Logo GNU: https://www.gnu.org/graphics/gerwinski-gnu-head.png

3. Image software libre (cabeceiro): http://static.fsf.org/nosvn/working/w/charac-more.png

4. Que é Debian?:https://www.debian.org/releases/jessie/mipsel/ch01s01.html.es

5. Logo Debian: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Openlogo-debianV2.svg

 

2. Creación de exercicios coa Ferramenta de Autor

2.1. Exercicios avaliables

http://atio.es/eva/sesion5/exercicios_avaliables.pdf

Práctica:

Páxinas das que sacar preguntas tipo test, ou afirmacións:

(autoría: www.aulapt.org)

Sociais e naturais: https://sites.google.com/site/octavio5b2/test_conocimiento.pdf?attredirects=0

Matemáticas: https://sites.google.com/site/octavio5b2/test_matematicas.pdf?attredirects=0

Lingua castelá: https://sites.google.com/site/octavio5b2/test_lengua.pdf?attredirects=0

a. Afirmacións clave

A terra formouse fai aproximadamente 4550 millóns de anos A terra formouse fai aproximadamente 4 millóns de anos A terra formouse fai aproximadamente 4 millóns de anos

b. Arrastrar palabras

Érase una vez un *pueblo* en las altas montañas de los Pirineos. Como había dejado de *nevar*, después de varios días de una terrible *tormenta* todos los niños, ansiosos de libertad, salieron de sus *casas* y empezaron a corretear por la blanca y mullida alfombra recién *formada*. Nuria, la hija única del herrero del pueblo, tomando puñados de nieve con sus manitas hábiles, se entregó a la tarea de moldearla. --Haré un *muñeco* como el hermanito que hubiera deseado tener --se dijo. Le salió un niñito precioso, redondo, con ojos de *carbón* y un botón rojo por boca. La pequeña estaba entusiasmada con su obra y convirtió al muñeco en su inseparable *compañero* durante los tristes días de aquel *invierno*. Le hablaba, le mimaba... Pero pronto los días empezaron a ser más largos y los *rayos* de sol más cálidos... Y el muñeco se fundió sin dejar más rastro de su existencia que un *charco* de agua con dos carbones y un botón rojo. La niña *lloró* con desconsuelo al descubrirlo. Un *viejecito*, que buscaba en el sol tibieza para su invierno, le dijo dulcemente: --Seca tus lágrimas, bonita, porque acabas de recibir una gran lección: ahora ya sabes que no debe ponerse el *corazón* en las cosas breves o que desaparecen.

c. Arrastar zonas

Imaxe de fondo: http://atio.es/eva/sesion5/distros.png

d. Completar

La noche era oscura y *tormentosa:con nubes muy oscuras*. el salón de la *vieja/antigua: con muchos años ya* casa estaba *tenuamente:con poca luz* iluminado.

e. Marcar palabras

Descrición:Busca ciertas características del oro en el siguiente texto: Texto: El oro es un metal *noble* que tiene un color *amarillo*

f. Opción única (Engadir calquera pregunta dos test)

g. Opción múltiple:

Se a lei de Ohm é I=V/R, cales das seguintes fórmulas son correctas? R=VxI V=IxR R=V/I

f. Tarxeta con imaxe:

Imaxe: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Froita_Maz%C3%A1_006.jpg/1024px-Froita_Maz%C3%A1_006.jpg

 

2.2. Exercicios non avaliables

http://atio.es/eva/sesion5/exercicios_non_avaliables.pdf

a. Video interactivo

Inserir vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=RdrPFOO0H84

Rexistrarse en http://webminal.org

b. Imaxe interactiva

imaxe de fondo: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/Xfce4_en_Debian_GNU-Hurd.png/800px-Xfce4_en_Debian_GNU-Hurd.png

vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=NsVH1vXd4j8

imaxe carpetas: https://i2.wp.com/blog.desdelinux.net/wp-content/uploads/2012/01/jerarquia-archivos.png?fit=541%2C624&ssl=1

c. Liña temporal:

Historia do mundo: https://gl.wikipedia.org/wiki/Historia_do_mundo

Apolo 11: https://gl.wikipedia.org/wiki/Historia_do_mundo#/media/File:Aldrin_Apollo_11_original.jpg

Idade Media: https://gl.wikipedia.org/wiki/Idade_Media

Idade Moderna: https://gl.wikipedia.org/wiki/Idade_Moderna

d. Arquivo de audio: http://www.cuadernodeingles.com/cuaderno_mes/sonidos/2014_mar/son1.mp3

 

3. Compartir o proxecto. O repositorio

http://atio.es/eva/sesion5/repositorio.pdf

 

Subscribe to e-dixgal